Takım

Spam klasörüne düşen bir e-posta Formula 1’i nasıl karıştırdı?

Formula 1’e katılmak isteyen Andretti Cadillac takımının başarısızlığı F1 yarışlarını takip eden herkesi şaşırttı. Ancak gerçeğin çok farklı olduğu ortaya çıktı.

Geçen hafta Formula 1, Andretti Cadillac’ın 11. takım ve üretici olarak yarışlara katılma teklifini resmen reddetmişti. Kararının uzun sürecine ilişkin ayrıntılar arasında Formula 1, Andretti takımını 12 Aralık’ta yüz yüze toplantıya davet ettiğini ancak “Başvurucunun bu teklifi kabul etmediğini” yazdı. Şimdi, Andretti grubu e-postayı hiç görmedi.ve davet mektubunun spam filtresine yakalandığı ortaya çıktı.

Takımdan yapılan açıklamada, “Toplantı teklifi yapıldığından haberimiz yoktu ve Formula 1 yönetimiyle görüşmeyi reddetmeyeceğiz” denildi. “Ticari konuları görüşmek üzere yüz yüze bir toplantı Andretti Cadillac için büyük önem taşıyor. Formula 1 yönetimiyle görüşme fırsatını memnuniyetle karşılıyoruz ve onlara ilgimizi teyit eden bir yazı yazdık.”

Görünüşe göre F1, bu ilk davet ile Ocak ayının sonundaki duyuru arasındaki altı hafta içinde takımı aramadı veya e-postayla ilgilenmedi. Cevap gelmeyince takımın yarışlara girmek istemediğini düşündü.

Böyle bir saçmalık mümkün olabilir mi?

Ancak perde arkasındaki neden, sadece bir spam klasörü kazasıyla açıklanamayacak kadar derindir. Aslında Andretti’nin baş tasarımcısı John McQuilliamaerodinamik şefi Jon Tomlinsonve antrenör Nick Chestereski F1 antrenörü Pat Symonds altında çalıştılar. Yani bu takım F1’e yabancı değil ve isteselerdi sadece WhatsApp’tan mesaj atarak bu toplantıyı anında gerçekleştirebilirlerdi. Peki ne oldu?

F1, 2026 yılında yarışın kurallarını değiştirecek ve 2026 yılına kadar yeni kurallara uygun bir otomobil geliştirmek hiç de kolay değil. Araçlar biraz daha dar ve hafif olacak ve atık ısı gücünü geri kazandıran değerli, karmaşık hibrit sistem (MGU) olacak. -H) ortadan kaldırılacak, bunu telafi etmek için frenleme sırasında enerjiyi geri kazanan hibrit sistem (MGU-K) kullanılacak.

Öncelikle ABD ekibi Andretti Cadillac’ın 2026’ya güçlü bir giriş yapabilmek için tüm dikkatini yeni kurallara uygun bir yarış aracı üretmeye yoğunlaştırmak istediği düşünülüyor. Avrupa otomobilini yenmenin keyfine varacakları kesin. markalar çok güçlü ABD araçlarıyla Avrupa’nın kalbinde.

Öte yandan Avrupalı ​​otomobil üreticilerinin fuar alanı olan F1’in aslında bu fuarda bir Amerikan otomobil markası görmeye pek de istekli olmadığını da unutmayalım. Her ne kadar bu, Amerikalı izleyiciler için NASCAR gibi araba yarışlarından uzaklaşıp F1’e odaklanma fırsatı gibi görünse de Avrupalıların aslında Amerikan arabalarını kendi şovlarında görmek istemediklerini kabul etmek gerekiyor. Dolayısıyla F1’in gönülsüzce bir toplantı daveti yapması, ancak yanıt gelmeyince toplantıya devam etmemesi tamamen anlaşılabilir bir durum.

İsteksiz bir davet mi?

F1’de biri hariç tüm kupaların tek bir takım tarafından kazanıldığı dikkate alındığında F1 yönetiminin rekabeti artırma yönündeki söylemleri pek inandırıcı görünmüyor. Peki neden ABD’li otomobil üreticisini yarışa davet ettiler? Burada da önemli bir detay var.

Andretti Cadillac’ı yarışlara davet etmek F1’in gönüllü bir kararı değil, bir zorunluluktu. Avrupa Birliği’nin antitröst yasaları ticari spor faaliyetlerini de kapsıyor ve F1’in bu yasaya aykırı davranmamak için farklı markaları yarışa davet etmesi olumlu bir imaj yaratıyor. Ancak onları davet etmek onların yarışa katılmasını istedikleri anlamına gelmiyor.

Ancak artık spam klasöründen kaynaklanan bağlantının koptuğu ortaya çıktığına göre, Andretti ve F1’in tekrar bir araya gelerek 2026 yarışı için pazarlık yapması mümkün.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu